Rób przerwy 5 min po każdej godzinie pracy

Wykonuj ćwiczenia

 

Krzesło

krzeslo

Na komfort pracy duży wpływ ma krzesło, które powinno zapewniać wygodną pozycję ciała i swobodę ruchów oraz być wyposażone w: regulację wysokości siedziska – 40-50 cm od podłogi, regulację wysokości oparcia i regulację pochylenia oparcia, podłokietniki, płytę siedziska wyprofi lowaną odpowiednio do odcinka udowego nóg i oparcia do naturalnego wygięcia kręgosłupa.

Podnóżek

Wyposażając stanowisko pracy w podnóżek, ustaw go pod odpowiednim kątem (max. 15°) tak, aby możliwe było płaskie, spoczynkowe ustawienie na nim stóp.

Biurko

Biurko powinno być na tyle szerokie i głębokie, aby można było ustawić elementy wyposażenia stanowiska pracy w odpowiedniej odległości od siebie. Celem jest zapobieganie przyjmowaniu wymuszonych pozycji.

Ułożenie rąk

Ustaw wysokość stołu, krzesła i podłokietników, w taki sposób, aby zapewnić naturalne położenie rąk przy obsłudze klawiatury, z zachowaniem co najmniej kąta prostego między ramieniem i przedramieniem. Pozwoli to na odciążenie mięśni.

Prawidłowe ustawienie monitora

Prawidłowe ustawienie monitora

Ustaw monitor na biurku w odległości 40-75 cm od oczu,zapewniając, by kąt obserwacji ekranu wynosił 20°-50° w dół od linii poziomej prowadzonej na wysokości oczu.Taka organizacja stanowiska pracy pozwoli na zminimalizowanie obciążenia oczu i karku.

Pamiętaj o 5 min przerwy po każdej godzinie pracy

Po każdej godzinie pracy przy komputerze zrób 5-minutową przerwę. Wstań z krzesła. Taki sposób postępowania i ćwiczenia fizyczne pozwolą Twojemu organizmowi zmienić rodzaj obciążenia i rozluźnić mięśnie.